החודש בפינת צלמת החודש שלנו, אנו שמחים לארח את מור אורן, צלמת מוצר ואופנה מוכשרת במיוחד, בת 29, במקור מירושלים וכיום מתל אביב. מור בוגרת לימודי הנדסאי צילום ומדיה של המכללה לצילום, קריית אונו ולימודי וידאו מקצועי בסטודיו גברא. נפגשנו לראיון קצר ודיברנו על חלומות ביפן, השראה ועל עולם הצילום. היכנסו לקרוא.
מה משך אותך להיכנס לעולם הצילום? מה מעורר בך השראה?
כבר בתקופת הצבא חלמתי לצלם, בכל מיני סיטואציות בשטח ובנסיעות ממקום למקום. אז, עדיין לא הייתה לי מצלמה, הייתי משתמשת בצלמה של הטלפון והיא לא עשתה עבודה כ"כ טובה, אז המשכתי לחלום. מיד כשהשתחררתי קניתי את המצלמה הראשונה שלי, Canon 500D דיי פשוטה עם עדשת קיט 18-55mm אבל לקחתי אותה איתי לכל מקום.
צילמתי המון רחוב, אהבתי את הסצנות הבלתי מתוכננות, יכולתי להסתובב שעות ברחובות של ירושלים! מצאתי שם אנשים מגוונים מתרבויות שונות, אופנת רחוב, אוכל והפגנות. עם התמונות האלה השתתפתי בהרבה תחרויות צילום ומפעם לפעם גם זכיתי וזה בהחלט נתן לי דרייב להמשיך קדימה. את הסטודיו פגשתי לראשונה בקורס צילום שעשיתי בבית הספר מוסררה בירושלים, התאהבתי באפשרות להיכנס לסטודיו חשוך לגמרי עם מוצר או דוגמן ולהתחיל ליצור עם סוגים שונים של תאורה יכולתי להמציא כל פעם משהו חדש.
אני מאוד אוהבת לקחת השראה וללמוד מתחומים אחרים למשל אופנה, אומנות, עיצוב מוצר ופנים, ומהם לשאוב אינפורמציה, תחזיות וטרנדים. ההשראה מגיעה גם בזכות זיכרון ויזואלי חזק, אני זוכרת קומפוזיציות שראיתי אפילו רק לכמה שניות. היום אנחנו בתקופה של המון שיתופי פעולה בין מעצבים וצלמים מאוד מוכשרים ויש כל כך הרבה ממי ומה לקחת.
בצילום מוצר אני מאוד אוהבת את העבודה של Magnus Cramer שמצלם בין היתר למעצב Tom Ford. באופנה יש לא מעט צלמים שאני אוהבת, כמובן ש Sebastian Kim שצילם למגזין Vougue בהמון מדינות בעולם וגדל אצל השארה נוספת בשבילי – Richard Avedon, את פרוייקט הגמר שלי בלימודים צילמתי בהשראת הפורטרטים המוקדמים שלו. ויש צלם אופנה ישראלי שאני מאוד מתחברת לעבודותיו, טל עבודי. תמיד לומדים, כל החיים.
איך את ניגשת ליום צילום? מה מבחינתך סט הצילום האידיאלי? מה סדר היום שלך?
אני מתחילה את היום שלי קודם כל עם שייק ירוק בבוקר ויוצאת לעבודה. ביום יום אני צלמת הבית של Glassesusa, חברה שמתמחה במכירת משקפיים אונליין בארה"ב. בפועל אני מצלמת לאתר הבית ולסושיאל מדיה של החברה, את הפקות הדוגמנים והמוצרים, ככה שתמיד יש מה לצלם. לפעמים אני מצלמת דוגמנים בוידאו וסטילס מהבוקר עד הערב ולפעמים צילומי אווירה או מוצר של המשקפיים עצמם.
לכל יום צילום יש הערכות משלו , חשוב להגיע מוכנים! לפעמים יהיו שינויים תוך כדי תנועה אבל ההכנה מראש הכרחית. בעייני יום צילום מוצלח מורכב משיתוף פעולה עם אנשי צוות מוכשרים, קריאייטיב, סטיילינג, דוגמנים, מאפרים ומעצבי שיער.
באיזה ציוד את משתמשת באופן שוטף? מהי עדשת החלומות שלך?
אני מצלמת עם Canon EOS 5d Mark IV, עדשת מאקרו Canon 100mm f/2.8L IS USM, עדשה Canon 24-70mm f/2.8L II USM ועדשה קבועה Canon 50mm f/1.4 USM וגם משתמשת במצלמה Olympus OM-2n עם עדשה Olympus 50mm f/1.8. ציוד זה חלום שלא נגמר, הרי תמיד יהיו חידושים בתחום הצילום, אפשר לומר שהייתי רוצה ללמוד ולעבוד עם ציוד קולנוע מקצועי בסטים הגדולים בLA.. מי יודע אולי מתישהו.
מה הוא הרגע שבו הבנת שאת במקום הנכון? מהו הרגע המרגש במיוחד בדרך המקצועית שלך?
זכיתי ללוות מעצבת אופנה מאוד מוכשרת מהיום הראשון שהחלה לעצב, דרך פתיחת הסטודיו שלה הקמת אתר ומדיה חברתית, אחרי הרבה עשייה משותפת התמונות התפרסמו במגזין Vanity fair, ובימים אלו הוזמנה להציג בשבוע האופנה במילאנו. כאשר הלקוחות שלי מרוצים ומצליחים אני מרגישה שאני במקצוע הנכון.
לו היית יכולה לצלם כל אדם או דבר בעולם, במה היית בוחרת? למה? מה היית אורזת בתיק צילום?
הייתי טסה לטוקיו, יפן ממנה צומחים הטרנדים והמותגים היצירתיים ביותר. הרחובות הם תצוגת אופנה תמידית, סגנון אקלקטי, צבעוני, שילוב של ישן מול חדש, גורדי שחקים לצד רחובות עתיקים. הייתי אורזת מצלמת פילם, לאחרונה חזרתי לחוויה הישנה והמיוחדת בצילום האנלוגי שגורם לך לשקול היטב את הקליק ומאפשר לך להתאפק עד לסוף הרול כדי לראות את התמונות. הייתי גם רוצה לצלם שערים למגזינים הגדולים VOUGUE, Harper's Bazaar, Elle, W ועוד ועוד. אהה! ואולי גם לצלם קליפ לשרית חדד במיליוני דולרים.
שתפי אותנו בטכניקת צילום שאת מקפידה עליה בצילום שעושה את כל ההבדל
בטח אמרו את זה לפני ועוד יגידו אחרי, אור – תמיד אור.
השלמי: הפריים המושלם מבחינתי הוא:
פריים מושלם הוא לא בהכרח הפריים המורכב ביותר מהפקה הגדולה ביותר, בעיניי זה פריים שגרם לצלם לסיפוק ולצופה לתחושה כלשהי בין אם הצופה הבין את המסר ובין אם בנה לעצמו סיפור משלו. ברגע שהצלחת לגרום לצופה להרגיש זה מושלם.
עריכת תמונות, בעד או נגד? למה?
באופן כללי אני בעד עריכת תמונות שאינה מעוותת את המציאות, קבצי הRaw שאנו מצלמים מיועדים לעריכה ואפשר להפיק תועלת רבה מעיבוד מושכל.
האם את חושבת שהמדיה החברתית תרמה לקידום תחום הצילום?
אני חושבת שהמדיה החברתית הופכת את המדיום לנגיש יותר להמונים, קל יותר לדעת ולהתעדכן במה שקורה בעולם. באמצעות האינסטגרם למשל, החשיפה להשראות ענקית אנשים מצלמים משתפים ומתעניינים יותר בתמונות , זה לגמרי תורם לתחום הצילום.
האם יש פרויקטים מעניינים שאת עוסקת בהם כיום?
בימים אלה אני עובדת על פרוייקט וידאו גדול עבור אתר הבית של Glassesusa ומצלמת את קטלוג המוצרים והאינסטגרם של IL MAKIAGE. בנוסף אני גם עובדת על פרוייקט צילום תכשיטים לכלבים! כן ממש עם הכלבים שמדגמנים בסטודיו.
אם לא היית צלמת, מה היית רוצה לעשות?
כנראה הייתי עוסקת באופנה וסטיילינג.
שתפי אותנו בטיפ אישי מהניסיון שלך לצלמים שמתחילים את דרכם בעולם הצילום
מצאו את התחומים שהכי מעניינים אתכם בצילום , תתמקדו תתמקצעו ותלמדו אותם עד שתהיו מקצוענים וגם אז תמשיכו ללמוד כי מדיום הצילום מתפתח משתנה וגדל כל הזמן.