צלמת השראה – עינת אטיאס

הצלמת עינת אטיאס עוסקת בעיקר בתחום השיווק אך הצילום הוא לגמרי חלק נכבד מחייה. היום היא אוהבת מאוד לצלם מבנים בעלי אופי אדריכלי מעניין ומקפידה על הפרטים הקטנים כדי לייצר פריים ייחודי ומעניין. נפגשנו לראיון קצר – תיהנו!
 
 
ספרי לנו על עצמך, מה סגנון הצילום שלך? מתי התחלת לצלם ועם איזו מצלמה? 

אני עינת, בת 53, גרה בראשל"צ עם שני בני הנפלאים. ביום יום אני מנהלת שיווק ומכירות ומצלמת בעיקר בשעות הפנאי. התחלתי לצלם לפני שנים במצלמת טלפון סלולרי שאפילו לא היה סמארטפון. לאחר זמן מה קניתי מצלמת פוג'י פשוטה דמויית DSLR אבל עבדתי על מצב אוטומט ולא היה לי שמץ של מושג לגבי מונחים כמו עומק שדה, צמצם וכו'. לפני כשנה וחצי הבנתי שכדי להתקדם חייבת לדעת להבין את הבסיס ועשיתי קורס יסודות בבית הספר גליץ. קניתי מצלמת M50 עם עדשת קיט ומאז אני לא מפסיקה לצלם. מצלמת בסגנונות שונים: אבסטרקט אורבני, מינימליזם, אדריכלות פנים ורחוב.

 
 
 

מה משך אותך להיכנס לעולם הצילום?

תמיד אהבתי אמנות וחיפשתי דרך לבטא את היצירתיות שבי. במהלך השנים ובעיקר עם עליית המדיות החברתיות השונות נחשפתי יותר ויותר לצילום והבנתי שזה המקום שבו אני יכולה להתפתח.
 

 

מה מעורר בך השראה?

צבע, אור וצל, חזרתיות וטקסטורה. היופי שבפרטים הקטנים והפשוטים. היכולת לקחת אלמנט כמו מגדל משרדים שהוא לכאורה "משעמם" ולייצר ממנו משהו שונה ומסקרן.
 

 

מי הצלמים ששאבת מהם השראה במהלך הקריירה שלך? ואיך זה בא לידי ביטוי בצילומים שלך?

אף פעם לא ממש עקבתי אחרי צלמים מפורסמים. את ההשראה קיבלתי מצילום מזדמן שראיתי באינסטגרם. אהבתי מאד את הסגנון והתחלתי לחפש עוד. נתקלתי בעבודות של Alexander Jacques שהוא מאסטר בצילום טקסטורות אדריכליות ובהשראתו התחלתי לפתח את הסגנון שלי.
 
 
 
 
 
 

מהו סדר היום שלך?

כאמור, ביום יום אני כמעט לא עוסקת בצילום אבל קמה בשש בבוקר כדי להתעסק קצת בעריכה. מקפידה כמעט בכל סוף שבוע להקדיש זמן לצאת ולצלם.
 

 

איך את ניגשת ליום צילום? ומהו מבחינתך סט הצילום האולטימטיבי?

בדרך כלל עושה סיור מוקדם קצר באזור ומזהה את הנקודות שבהן אני רוצה להתרכז. לומדת מתי עמוס יותר ופחות באנשים ומנסה להבין באילו שעות האור מתאים יותר. יש מקומות שאני מסמנת לעצמי לחזור אליהם בשעות אור שונות.
 

 

באיזה ציוד את משתמשת באופן שוטף?

כרגע המצלמה היחידה שיש לי היא Canon M50 עם עדשת קיט 18-150 ועדשת 11-22mm
 
ומהו ציוד החלומות שלך?
כמובן מצלמה משודרגת אבל בגלל שהאתגר העיקרי בסגנון הצילום שלי הוא לקבל פרספקטיבה שאינה מעוותת, חולמת בעיקר על עדשת Tilt shift
 

 

מה הוא הרגע שבו הבנת שאת במקום הנכון? ומהו הרגע המרגש במיוחד בדרך המקצועית שלך?

באחד מסגרי הקורונה יצאתי לשוטט באזור הקרוב עם המצלמה בלי לדעת ממש מה אני מתכוונת לצלם. נפלתי על מבנה משרדים חדש שמשחק האור והצבעוניות שבו גרמו לי לתפוס את המצלמה ולהקליק. בכלל לא חשבתי שעשיתי משהו יוצא דופן אבל התמונה הראשונה שהעליתי מהסט הזה גרפה תגובות פשוט מדהימות, לא רק מחבריי שהפרגון שלהם מובן מאליו, אלא מהמון צלמים מקצועיים ויצירתיים שאני מאד מאד מעריכה. זו הייתה הנקודה שבה הבנתי שזו השפה והסגנון הייחודיים לי וזו הדרך שבה אני צריכה ללכת.

 

אם היית יכולה לצלם כל אדם או דבר בעולם – במה היית בוחרת? ולמה?

את La Muralla Roja בספרד. מבנה מאד יוצא דופן מבחינה אדריכלית, צבעוני וגרפי מאד.

 

 
 
 
 

לו היית יכולה לבחור כל יעד בעולם למטרת צילום, לאן היית נוסעת?

חושבת שללא ספק גרמניה, במיוחד דיסלדורף ומשם בקו ישיר לאזור רוטרדם והאג בהולנד. ערים שמשופעות באדריכלות יצירתית ונהדרת.
 
מה היית אורזת בתיק הצילום? 
אני מאמינה בלנסוע קל אז מצלמה, עדשה אחת רחבה ואחת בינונית וכרטיס זיכרון ענק.
שתפי אותנו בטכניקת צילום שאת מקפידה עליה בצילום שעושה את כל ההבדל
בעולם הצילום שלי יש ערך רב לסדר ודיוק ולכן בנוסף לזווית מעניינת ויוצאת דופן מקפידה מאד על קומפוזיציה מושלמת, על יצירת ניגודיות מעניינת ופריים נקי נטול אלמנטים מסיחי דעת.
 
השלימי: הפריים המושלם מבחינתי הוא…
צבעוני, מדויק, מוקפד ומסודר.
 

 

 

 

עריכת תמונות, בעד או נגד? למה?

לגמרי בעד. בעיקר בתחום שלי שבו אני נדרשת כמעט תמיד לתקן פרספקטיבה, להגדיש צבעוניות וקונטרסט ולהסיר אלמנטים מפריעים.
 
על אילו פרויקטים את עובדת בימים האלה? 
בימים אלו ממש מתחילה לעבוד על פרויקט של צילום אדריכלות פנים ובמקביל מנסה לפתח רעיונית פרויקט של הסיפור האנושי מאחורי חלונות.

אם לא היית צלמת, מה היית רוצה לעשות

אוצרת של תערוכות
האם את חושבת שהמדיה החברתית תרמה לקידום תחום הצילום?
מבחינתי לגמרי! המדיה החברתית היא זו שנתנה לי גושפנקא לעבודות שלי ודחפה אותי קדימה. חושבת שהקבוצות השונות תורמות מאד לשיח, ללמידה ולהפרייה הדדית.
שתפי אותנו בטיפ אישי מהניסיון שלך לצלמים בתחילת דרכם
לכו אחרי הלב שלכם עם מה שמושך אתכם לצלם. להעז להעלות עבודות ולשתף. ללמוד מנסיון של אחרים ולא לקחת ללב ביקורת בונה והכי חשוב, להאמין בעצמכם! לא לרוץ ישר להשקיע בציוד ששווה אלפים. בסופו של דבר הציוד הכי טוב שלכם הוא העיניים שלכם.
אהבתם את הראיון עם עינת אטיאס? מוזמנים לקרוא את הראיון עם צלם הקודם – יעל בר כהן | לחצו כאן