בלוג צילום
דף הבית » בלוג צילום » צלמת השבוע – עומריקה
צלמת השבוע – עומריקה

צלמת השבוע שלנו מייצרת מציאות מגניבה לחלוטין ומשלבת בין צילום לאומנות ויז'ואל. נשמע מעניין? המשיכו לקרוא 🙂
ספרי לנו על עצמך, מה סגנון הצילום שלך? מתי התחלת לצלם ועם איזו מצלמה?
היי, אני עומר (עומריקה), אמנית ויז׳ואל ובמקור מעצבת גרפית.
את דרכי התחלתי ביצירת אימג׳ים מתמונות סטוק, מעין קולאז׳ים שאיירתי ממספר תמונות כדי ליצור משהו חדש משל עצמי. לא היתה לי מצלמה וגם לא ידע בצילום, אז התחלתי לצלם את התמונות שלי באייפון ולהשתמש בהן, עד שבמהרה הבנתי שבשביל תמונות איכותיות יותר, כדאי שארכוש מצלמה מקצועית -וכך עשיתי. נתתי לעצמי מצלמת קנון חביבה כמתנת יומולדת, שאיתה נשארתי עד היום.
את דרכי התחלתי ביצירת אימג׳ים מתמונות סטוק, מעין קולאז׳ים שאיירתי ממספר תמונות כדי ליצור משהו חדש משל עצמי. לא היתה לי מצלמה וגם לא ידע בצילום, אז התחלתי לצלם את התמונות שלי באייפון ולהשתמש בהן, עד שבמהרה הבנתי שבשביל תמונות איכותיות יותר, כדאי שארכוש מצלמה מקצועית -וכך עשיתי. נתתי לעצמי מצלמת קנון חביבה כמתנת יומולדת, שאיתה נשארתי עד היום.
מה משך אותך להיכנס לעולם הצילום?
תמיד נמשכתי לאסתטיקה ויזואלית חזקה ולאימג׳ים סוריאליסטים וחלומיים וזה מה שהביא אותי ליצור כאלה בעצמי. מניחה גם שבזה אני קצת שונה משאר הצלמים, אני לא בדיוק נחשבת צלמת מבחינת ההגדרה. הבסיס שלי התחיל בפוטושופ, הייתי חושבת על רעיון שאני רוצה ליצור ואז מצלמת תמונות מאוד ספציפיות בשביל השלמת האימג׳ הסופי.
עם הזמן התאהבתי בצילום ולמדתי להעריך תפיסת רגעים, סצינות ומצבים – שלפעמים פוטושופ יכול לגרוע מהם. כך התחלתי לנצל את המצלמה שלי בצורה יותר אורגנית.
עם הזמן התאהבתי בצילום ולמדתי להעריך תפיסת רגעים, סצינות ומצבים – שלפעמים פוטושופ יכול לגרוע מהם. כך התחלתי לנצל את המצלמה שלי בצורה יותר אורגנית.
מה מעורר בך השראה?
המון דברים. החל ממוזיקה, לטלויזיה, לסרטים, ללוקיישנים ולמזג אויר. נורא קשה להצביע על משהו ספציפי. אפשר למצוא השראה כמעט בכל דבר

מי הם הצלמים ששאבת מהם השראה במהלך הקריירה שלך? ואיך זה בא לידי ביטוי בצילומים שלך?
הראשונה שבגללה התאהבתי בצילום מלכתחילה היא ה-Bestie שלי, הצלמת אלה אוזן.
לאחר מכן שאבתי השראה מאמנית בשם Schnette – עוד בימי DeviantArt העתיקים.
גם היא יוצרת קולאז׳ים משלל תמונות ובהחלט רואים בעבודות הראשונות שלי את הדמיון בין הסגנונות. בהמשך התפתחתי לסגנון אחר משל עצמי. יותר מלנכולי, עם שילוב של סוריאליזם ומציאות כאחד.
אבל השם שאני תמיד מציינת בכל ראיון הוא של לורה מקברסקו האדירה, שממנה אני שואבת השראה כבר שנים. מכל אימג׳ שלה אני מתמוגגת. היא אמנית מדהימה.
לאחר מכן שאבתי השראה מאמנית בשם Schnette – עוד בימי DeviantArt העתיקים.
גם היא יוצרת קולאז׳ים משלל תמונות ובהחלט רואים בעבודות הראשונות שלי את הדמיון בין הסגנונות. בהמשך התפתחתי לסגנון אחר משל עצמי. יותר מלנכולי, עם שילוב של סוריאליזם ומציאות כאחד.
אבל השם שאני תמיד מציינת בכל ראיון הוא של לורה מקברסקו האדירה, שממנה אני שואבת השראה כבר שנים. מכל אימג׳ שלה אני מתמוגגת. היא אמנית מדהימה.
איך את ניגשת ליום צילום? ומהו מבחינתך סט הצילום האולטימטיבי?
מאחר והעבודות שלי נוצרות לפי קונספט שעולה לי באותו הרגע, אין אצלי ימי צילום.
אני מצלמת ספונטנית כל עוד המצלמה שלי בהישג יד. כשהיא לא, אני מפנה זמן ברגע שמתאפשר לי ומתאימה את עצמי לפי זאת. סט צילום אולטימטיבי מבחינתי הוא לוקיישן חיצוני. תמיד אפשר להוציא אימג׳ים ואווירה שלדעתי בתוך סטודיו אי אפשר יהיה להוציא.
אני מצלמת ספונטנית כל עוד המצלמה שלי בהישג יד. כשהיא לא, אני מפנה זמן ברגע שמתאפשר לי ומתאימה את עצמי לפי זאת. סט צילום אולטימטיבי מבחינתי הוא לוקיישן חיצוני. תמיד אפשר להוציא אימג׳ים ואווירה שלדעתי בתוך סטודיו אי אפשר יהיה להוציא.
באיזה ציוד את משתמשת באופן שוטף?
ומהו ציוד החלומות שלך?
נכון לעכשיו, אני דיי רוצה לעבור למירורלס. נורא בא לי מצלמה שתהיה יותר קטנה וקלת משקל מהנוכחית שלי ויהיה לי יותר קל להסתובב איתה בלי להרגיש בשליחות של ג׳יאוגרפיק באמצע רחוב :]
אם היית יכולה לצלם כל אדם או דבר בעולם – במה היית בוחר? ולמה?
אני חושבת שבעלי חיים. בעלי חיים הם אחד הדברים הכי קסומים, מרתקים, פוטוגניים ומדהימים שקיימים בעולם הזה. נראה לי דיי בלתי אפשרי לטעות איתם.
לו היית יכולה לבחור כל יעד בעולם למטרת צילום, לאן היית נוסעת?
איטליה. זהו יעד החלומות שלי מאז ומתמיד. עוד לפני שגיליתי את עולם הצילום אפילו.

שתפי אותנו בטכניקת צילום שאת מקפידה עליה בצילום שעושה את כל ההבדל
אני תמיד משתדלת למצוא זויות שיוצרות הרבה עומק שדה. עומק שדה הוא לדעתי אחד הדברים שאוטומטית הופכים את התמונה להרבה יותר מעניינת.
השלימי: הפריים המושלם מבחינתי הוא…
קסום וסוריאליסטי, מלא באווירה, שנוצר בטבעיות של הרגע. בלי פוטושופ, בלי שום מניפולציה דיגיטלית.
עריכת תמונות, בעד או נגד? ולמה?
לחלוטין בעד. במיוחד במקרה שלי, שבסיסן של 90% מהעבודות שלי הוא הפוטושופ. לפעמים עריכה יכולה להפוך תמונה פשוטה וחסרת מעוף למשהו מדהים. צריך כמובן למצוא את האמצע ולא להגזים. עם כמה שאצלי הרוב מבוסס פוטושופ, אני עדיין אוהבת צבעים ופילטור עדינים – כדי לתת תחושה של מציאות יחד עם הסוריאליזם.

האם את חושבת שהמדיה החברתית תרמה לקידום תחום הצילום?
לחלוטין. אני דוגמא מהלכת לכך. לא מצאתי עניין גדול בצילום לפני האינסטגרם. משם הכל התחיל בשבילי ובטוחה שגם בשביל אחרים. כל כך הרבה אנשים פונים היום לתחום הצילום והאומנות בעקבות כשרון או תשוקה שהם גילו עקב שימוש במדיה החברתית ונוצרות הזדמנויות וסיטואציות שרוב האנשים ככל הנראה לא היו חולמים עליהן לפני כן.
שתפי אותנו בטיפ אישי מהניסיון שלך לצלמים שמתחילים את דרכם בעולם הצילום או שרוצים להתקדם בו
מצאו את טביעת האצבע הייחודית שלכם. אל תנסו לחקות אחרים או סגנון של אחרים.
מקוריות זה שם המשחק. אישית, מה שלי מושך את העין יותר מכישרון – זו מקוריות.
אמנים שיוצרים דברים חדשים וייחודיים, תמיד יצליחו להתבלט יותר ובעיניי זו השראה אמיתית.
מקוריות זה שם המשחק. אישית, מה שלי מושך את העין יותר מכישרון – זו מקוריות.
אמנים שיוצרים דברים חדשים וייחודיים, תמיד יצליחו להתבלט יותר ובעיניי זו השראה אמיתית.

אהבתם את הראיון? מוזמנים לקרוא את הראיון עם צלמת השבוע הקודמת – ג'יין סירקין