זום_אין על הצלם המעולה כפיר וולר

ספר לנו על עצמך, מה סגנון הצילום שלך? מה הרקע שלך בצילום?

נשוי + 2 מאשדוד, במקור מפ"ת עוסק בצילום סטילס ומספק שירותי צילום הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי ולצד זה אני עוסק בהדרכת צילום באמצעות סדנאות, טיולים וקורסים, בארץ ובעולם מנהל קהילת רודפי הכוכבים – הבית ליצולם כוכבים בישראל יש לי את האהבה לצילום והאהבה להדרכה, כאשר הצטבר לי ניסיון בשתי העולמות לאורך השנים, וכיום אני שמח לומר שאני משלב את שתי האהבות ביחד כאשר לצד מתן שירותי צילום, גם סוחף איתי עוד ועוד אנשים ומדביק אותם בחיידק הצילום

מה משך אותך להיכנס לעולם הצילום?

מאז ומתמיד הייתה מצלמה בבית, עוד מתקופת הפילם, ותמיד אהבתי את זה וזה הרגיש לי מאוד טבעי. לקראת השחרור מהצה"ל, התחלתי לראות תמונות מצלמים חובבים שהיו ב"טיול הגדול", התחלתי להתעניין במקומות שונים בעולם, בצילום נופים מקצועי ומיוחד יותר ופשוט התחלתי לצלול עוד ועוד פנימה

היכולת להקפיא רגע בזמן באופן כזה שגורם לתחושות מסוימות הן אצל המצולם והן אצל הצופה, ריתקה אותי והיא מיומנות שאני עובד עליה הכי הרבה

מה מעורר בך השראה?

צילום מחוץ לקופסא, צילום יצירתי שגורם לי ברושם הראשוני ל"וואו" אחד גדול, להתעכבות על הפריים ולניתוח שלו. בכלל, צילומים בהם יש דגש על תכנון וטכניקה, לצד תפיסת התחושה והאווירה של הצלם והיכולת שלו להעביר אותן אליי כצופה, זה משהו שמאוד מעורר אצלי השראה

מי הם הצלמים ששאבת מהם השראה במהלך הקריירה שלך? ואיך זה בא לידי ביטוי בצילומים שלך?

יש לא מעט צלמים שיצא לי להתרשם מאוד מעבודות שלהם ולקבל השראה, בלתי אפשרי לעשות רשימה אבל אם בכל זאת הייתי צריך, אז בתור רודף כוכבים – ד"ר ניקולס רוהמלט – רופא שיניים משוויץ שרודף אחרי כוכבים ושביל החלב ברחבי האלפים ולא רק, ומאדס פיטר איברסון – צלם נופים ששמו הולך לפניו.

איך אתה ניגש ליום צילום? ומהו מבחינתך סט הצילום האולטימטיבי?

כל צילום הוא שונה – בין אם צילום אדריכלי, תיעוד של סדנה מקצועית, עלייה לתורה או צילום ילדים לכן אני תמיד שואל את עצמי – אילו עדשות אני צריך, האם אני צריך תאורה מלאכותית ואיזו, מה אני לא חושב שאני צריך ואולי אצטרך בכל זאת – וכך מכין את הציוד הכול יהיה מתוכנן לפרטי פרטים ואשתדל לאסוף כל פיסת מידע מוקדמת כדי שאגיע מוכן ושהצילום יתקתק כמו שצריך מבחינת סט צילום אולטימטיבי – אני הכי אוהב תאורה טבעית ואת היכולת להתאים את עצמי אליה ומנגד לרתום אותה למה שאני צריך

באיזה ציוד אתה משתמש?

אני מצלם עם קנון R6 ביומיום, קנון 6D מארק 1 פול ספקטרום כתוספת לצילום כוכבים, וה70D הישנה שלי שוכבת כגיבוי ולעתים טיים-לאפסים יש לי עדשות קנון 15-35RF ו-24-70RF וכהשלמה 70-200 EF III 2.8 בנוסף יש לי את הסיגמא ארט 35 צמצם 1.4 ולקרופ יש לי את הטוקינה 11-16 וה17-50 של סיגמא 2.8

ומהו ציוד החלומות שלך?

בגדול, דיי הגשמתי את החלום שלי נכון לימים אלה – מצלם שנתיים עם הR6 והיא פשוט חלום בהתגלמותו. גם העדשות RF חדות כתער ומהירות כצ'יטה. אם יש כזה משפט.. 

אבל כן יש עוד חלומות רטובים – ה50 F/1.2 RF של קנון, וגם ה135 F/1.8 RF שקנון הוציאו ממש לפני זמן קצר, עדשות פריים שמאוד ארצה בתיק שלי לשימושים שונים ומגוונים

אם היית יכול לצלם כל אדם או דבר בעולם – במה היית בוחר? ולמה?

התשובה הכי מדויקת תהיה לצלם את מעט היקום שאנחנו רואים ממקומות מיוחדים וחשוכים בכל רחבי העולם שזה אומר בתכל'ס לרדוף אחרי כוכבים ובפרט שביל החלב מכל מקום שמאפשר את זה, ולא להפסיק לעשות את זה

לו היית יכול לבחור כל יעד בעולם למטרת צילום, לאן היית נוסע?

איסלנד. קל. אבל גם איי פארו, נורווגיה, נמיביה, יפן, איטליה, גיאורגיה, קירגיזסטן, ארה"ב, קנדה, וכדאי שאעצור כאן שתף אותנו בטכניקת צילום שאתה מקפיד עליה והיא עושה את כל ההבדל. טכניקת צילום שאני משתמש לא מעט ולוקחת את התמונות שלי בכמה רמות קדימה, היא הערמת פוקוס טכניקה שאי אפשר באמת בלעדיה וברגע שלומדים אותה, אי אפשר לחזור אחורה משתמש בה בצילום אדריכלי, צילום מוצר, נופים וטבע וגם כוכבים

השלם: הפריים המושלם מבחינתי הוא…

הפריים המושלם מבחינתי הוא כזה שנחרט לאנשים, זרים מוחלטים שלא מכירים אותי, ולא יכולים להפסיק לחשוב עליו

 

עריכת תמונות, בעד או נגד? למה?

בתור אחד שמלמד עריכה, כמובן שבעד עריכה היא חלק אינטגרלי בלתי נפרד מתהליך הצילום, אפילו ברמת התכנון הראשוני עוד לפני שצילמנו עריכה מאפשרת לנו לקחת את חומר הגלם ולהביא אותו לרמת תוצר מוגמר, היא מאפשרת לנו ליצור את הסגנון הייחודי שלנו ולעתים לתפקד גם ככלי נהדר להציל ולשנות תמונות ולקחת אותן למקום אחר לגמרי, שלאו דווקא היינו חושבים עליו בזמן הצילום

האם אתה חושב שהמדיה החברתית תרמה לקידום תחום הצילום?

המדיה החברתית, כמו בכל דבר בחיים, מספקת גם יתרונות וגם חסרונות מצד אחד, יש חשיפה לאינספור אמנים ויצירות, תחרויות ומפגשים, הדרכות מקצועיות ועוד – דרכם אנחנו מקבלים השראה, מידע והכוונה, למידה, מכירים אנשים טובים עם המכנה המשותף של האהבה לצילום ועוד מצד שני, יש ריבוי דעות, הטעיות והמון חוסר מקצועיות, שגורמים ללא מעט הולכת שולל אצל הרבה אנשים.

בשורה התחתונה, היתרונות עולים על החסרונות ולחלוטין אפשר ללמוד, להתפתח, להכיר וליהנות בזכות המדיה החברתית

 

שתף אותנו בטיפ אישי מהניסיון שלך לצלמים אחרים בקהילה.

יש לא מעט טיפים שאני יכול לשתף, אבל אם הייתי צריך לבחור אחד – מיד אחרי שמקליקים ויש לנו תמונה – לצפות בה במשך כמה שניות ואף להגדיל אותה דיגיטלית במסך.

לשאול את עצמנו – מה יכולנו לעשות אחרת? אם מישהו יצפה בתמונה, משיהו שלא נמצא איתי כרגע, הוא יבין למה התכוונתי? יבין מה הנושא? הסיפור יעבור כפי שרציתי?

הטיפ הזה רלוונטי תמיד – בין אם צילום פורטרט תדמיתי או צילום מוצר דומם, צילום ילדים או צילום טבע