מתכננים לצלם סרטון תדמית לעסק? כך תעשו זאת נכון!

אם רושם ראשוני הוא (לרוב) מה שקובע, אז סרטוני תדמית לעסקים הם אחד הכלים הכי חזקים שיש ברשותכם לקבוע ולקבע את אותו רושם ראשוני.

נתחיל בעובדה הפשוטה: אנחנו חיים בעולם ויזואלי וחסר סבלנות. רוב הציבור מתקשה לעקוב אחרי פרסומים שאינם ויזואליים. אנחנו מעדיפים את התוכן שלנו מהיר, מרגש, דינמי ונוצץ, כזה ששובה את העין ברגע וגורם לנו לרצות להעמיק. ממש כמו חלונות ראווה בחנויות ברחוב, סרטוני תדמית סוללים עבורכם דרך ישירה לתודעה של הלקוחות – בין אם הם לקוחות פוטנציאלים או כאלה שכבר בחרו בשירות שלכם בעבר.

אבל כמו כל כלי שיווקי, גם פרסום דיגיטלי דורש זמן, השקעה ועבודה מקצועית. כשזה נוגע לעסק שלכם, תמיד עדיף לתת למומחה לבצע את העבודה: את האתר שלכם יבנה בונה אתרים, הלוגו יעוצב על ידי גרפיקאי, והשיווק הדיגיטלי יהיה תחת ניצוחם של איש או אשת סושיאל (מומחה במדיה חברתית ושיווק ברשת). זכרו כמובן שלא מדובר בשגר ושכח; אתם תצטרכו לתת את החלק שלכם בסיעור המוחות ופיתוח שפת המותג, וממש כמו שהם משתקפים בנראות של האתר ובשפה הגרפית, ככה הם צריכים להשתקף גם בסרטונים שלכם.

 

 

 

אז למה אתם צריכים לצפות כשאתם פונים למומחה ביצירת סרטונים לקידום העסק?

קודם כל, אל תבחרו "על עיוור". ההיצע בשוק אדיר, אבל לא כל אחד שקורא לעצמו מומחה באמת יכול להתהדר בתואר הזה. סמכו על המלצות של קולגות, וחפשו מי היוצרים שעומדים מאחורי הסרטונים של חברות אחרות ששבו את הלב ואת העין.

עוד נקודה חשובה היא להבין מה כולל השירות המוצע לכם. האם צילום  ועריכה, או גם איפור? מה גבי מוסיקה וזכויות יוצרים? התאמה למדיות שונות? מי אחראי לכתיבת התסריט, אתם או הם? איך יופצו הסרטונים, באילו פלטפורמות, ועל ידי מי? יש הרבה פרמטרים שישפיעו על הצעת המחיר ועל התוצר הסופי שתקבלו.

באשר לוידאו עצמו, תאמו מראש עם צוות הצילום את הכיוון האמנותי עליו אתם הולכים. האם נדרש תסריט מורכב, או שאתם בכלל מעוניינים בסרטון המציג רק אתכם, מדברים על גבי רקעים לסטודיו? האם הצילום נעשה במבנה סגור, או בשטח פתוח? מה לגבי שילוב כתוביות ואלמנטים גרפיים אחרים? איזה ציוד סאונד נדרש, ומה באשר לתאורה המתאימה?

יכול להיות שבכלל תרצו ללכת בדרך שונה, ולבחור בסרטון אנימציה. גם כאן חשוב לוודא שכל השירותים להם אתם נדרשים כלולים בחבילה המוצעת לכם, כדי להמנע מהפתעות לא נעימות. יוצרים מהימנים ומקצועיים ידאגו לספק לכם חוזה ברור ונהיר עם פירוט מלא ושקיפות באשר לתכנים והאלמנטים הכלולים. יוצרי וידאו מקצועיים ידעו לייעץ לכם גם לגבי ערוצי השיווק השונים והטון הרצוי לוידאו שלכם, בהתאם לאופי העסק וקהל היעד. אין ז'אנר אחד של סרטוני תדמית שמתאים לכולם, וחשוב ששלכם יהיה מדוייק ומושלם בדיוק עבורכם.