במרתון הצילום הראשון בישראל השתתפו 700 צלמים! אחרי סאו-פאולו, סינגפור, ברלין ואפילו ביירות, גם תל אביב הצטרפה למפת אירועי הצילום
הבינלאומיים. במרתון הצילום השני שיוזנק מכיכר רבין, כחלק מאירועי הלילה הלבן של תל אביב יעמדו המשתתפים בפני שישה אתגרי צילום סודיים,
אותם יצטרכו לבצע במשך 5 שעות. בסיום האירוע יעלה כל משתתף לאתר המרתון תמונה אחת לכל אתגר. התמונות יועברו בצורה אנונימית לחבר
השופטים, אשר ידרג את התמונות הזוכות. לצלמים הזוכים יוענקו פרסים וכן עבודותיהם יוצגו בפסטיבל הצילום הבינלאומי הקרוב, אשר יתקיים בנובמבר
2018 בתל אביב.
רגע לפני, אספנו לכם את עשרת הטיפים הכי חשובים לצילום במרתון הלילה של תל אביב:
אל תסחבו הרבה ציוד!
התאימו את הציוד לאופי וסגנון הצילום שלכם. בלילה מומלץ לצלם בעיקר עם עדשות רחבות בעלות מפתח צמצם גדול. מומלץ להיות מוכן
לפעולה עם מצלמה ועדשה אחת, חבל לפספס הזדמנויות בהתלבטות על העדשה הנכונה. ראיתם סיטואציה מעניינת, עדיף להתקרב עם הרגלים
ולא בעזרת הזום.
ערב טוב לך
נסו להגיע לקשר עין עם המצולמים. המצלמה היא כלי מצוין לייצר תקשורת. דברו עם אנשים, התענינו, שאלו שאלות, סקרנות היא מפתח להצלחה
בכל פרויקט צילום. אל תישארו באזור הנוחות שלכם, אתגרו את עצמכם בתקשורת עם אנשים זרים ובהתאם גם בצילום.
האור שבקצה המנהרה
בלילה חשוב להכיר ולהבחין באור המלאכותי על סוגיו השונים כגון: נורת להט, תאורת לדים, תאורת פלורסנט, פנסי רכב וכדו'. לכל אור עוצמה
וצבע משלו. התאמת white balance במצלמה על פי סוג מקור האור הכרחית בכל צילום בלילה. מומלץ להשתמש במקורות האור השונים כחלק
מבניית הקומפוזיציה של התמונה.בלילה חשוב להכיר ולהבחין באור המלאכותי על סוגיו השונים כגון: נורת להט, תאורת לדים, תאורת פלורסנט,
פנסי רכב וכדו'. לכל אור עוצמה וצבע משלו. התאמת white balance במצלמה על פי סוג מקור האור הכרחית בכל צילום בלילה. מומלץ להשתמש
במקורות האור השונים כחלק מבניית הקומפוזיציה של התמונה.הסתבכתם, צלמו בשחור לבן!
לא לפחד כלל
השתמשו בחושך כמגרש המשחקים למצלמה שלכם. כדי להתגבר על חוסר באור, מומלץ להעלות) ISO- רגישות חיישן לאור) במטרה לאפשר
לכמות רבה יותר של אור להיקלט בחיישן המצלמה. ברוב המצלמות החדשות אין בעיה בשימוש ב ISO אבל צפו לרעשים בתמונה. מניסיון, צילום
טוב הוא צילום טוב ואין סיבה לפחד מרעשי רקע.
תנאי האור ומקורות האור החזקים בחושך מבלבלים את המצלמה, מומלץ, להשתמש באופציית פיצוי החשיפה במטרה להגיע לחשיפה נכונה.
מסנוורים
האמת שאנחנו לא ממליצים על פלאש אם אתם לא באמת שולטים בו. האתגר הגדול ביותר בהוספה של מקור אור הוא לתת תחושה שהוא היה
קיים במציאות. החלטתם שכן, שלבו את הפלאש (אור לבן) בתאורת הרחוב (אור צהוב). לשם כך חשוב למדוד אור מהרקע ב manual ועליו להוסיף
את חשיפת הפלאש. זכרו שהשימוש בפלאש גם מקפיא את התנועה ומאפשר לנו לעבוד עם מהירות סגר נמוכה ללא טשטוש בצילום.
צלמו צלמו צלמו
בתאורה קשה צלמו יותר מצילום אחד. חשיפה לא נכונה, טשטוש, עיניים עצומות, או דמויות שלא ראיתם במהלך הצילום בחושך יכולים מאוד לעצבן
שתחזרו הביתה.
לנשום
צלמו לאט. תנשמו, תחשבו, תחוו. כדי לתפוס את הרגע הנכון לצילום עדיף לעתים להמתין במקום אחד שמרגישים בו בנוח, כדי להמתין להפתעות
נעימות. צילום בלילה מצריך חשיפה אטית, חשוב לעצור נשימה בזמן הצילום, נסו לייצב את המצלמה, שבו, שכבו, השתמשו במרפקים כדי להתייצב,
ניתן גם להניח את המצלמה על כל משטח יציב, בזהירות כמובן.
חצובה
אתם מתעקשים לצלם בחשיפות ארוכות- תביאו חצובה! מומלץ להשתמש ב– self timer כדי למנוע מהמצלמה לזוז ברגע הצילום. נצלו את הנייחות
והיציבות של המצלמה כדי לדייק בבניית הקומפוזיציה ע"י הפרטים הקטנים.
אתה בפוקוס?
בצילום לילה בתאורה נמוכה, קשה לפוקוס האוטומטי לתפקד, מאחר שהמיקוד האוטומטי עובד על עיקרון של ניגודיות (קונטרסט). השתמשו במקורות
אור קטנים וחזקים, כגון פנסי רחוב, כדי לפקס. עדין לא עזר, העבירו את המצלמה לפוקוס ידני , מומלץ לבדוק כל כמה תמונות את החדות.
מה הסיפור שלך?
שפת הצילום היא עוד כלי לייצר דיאלוג ביניכם לבין העולם שבחוץ.זכרו שהצילום הוא שפה, נצלו אותו כדי לספר לנו סיפור, אישי, חברתי. חישבו
האם אנחנו כצופים נבין זאת גם ללא טקסט מצורף. תחוו, תתקשרו. שפת הצילום היא עוד כלי לייצר דיאלוג ביניכם לבין העולם שבחוץ.
פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך: